Drama "Sad Night"


Sad Night
Oleh. Dev. 2012
Alhamdulillah, Thanks to you god, just of your guidance and everything tonight I be able to finish my Drama for my students, I hope it useful for them. Amiin …
I present for My Nurul Fajar


This Drama for:                     





Durotuun Nasihah
As
Sofy

Teny Hardiani
As
Eni

Siti Aisyah
As
Ais

And

Widiawati Mafina Sari
As
Sari










Devi Ardiansah Usmani













Narrator:
At the night of the day, there is one girl who felling so sad, because her hard work, hard effort has been failed, she just be able cry and cry in her bedroom of Nurul Fajar’s girl dormitory, moreover she doesn’t want to meet with her friends at least.
At the situation of her sadness, her best friend comes to meet her and want to make her be comfort.

Pada satu malam, ada seorang cewek yang sedang merasakan kesedihan yang sangat (galau ...). karena upaya dan kerja kerasnya telah gagal .., dia hanya bisa menangis dan menangis di dalam kamar asrama cewek Nurul Fajar, bahkan dia tidak mau bertemu dengan teman-temannya sama sekali. Dalam kesedihannya sahabat karibnya datang untuk menghiburnya.

Knocking the door
Teni/Eni:
Tok, tok, tok, Sofy, fy .., open the door please! It’s me Eni, I want to meet you my friend!!
Sofy, fy.. tolong buka pintunya ini aku Eni, aku ingin ketemu kamu .. teman!

Duroh/Sofi:
No! No! I’ll not do it! You should not come here any more! I don’t need friend! (Lo, Gue End!)
Tidak!, Tidak, saya tidak mau! Kamu tidak usah kesini lagi! Saya tidak butuh teman!

Teni/Eni
Hey! Hey! Hey! What’d you say? Come on my friend! Please, Please! Open the door!
Hei 3x, kamu ngomong apasih! Tolong buka pintunya…!

The door is opened by Duroh/Sofy
Duroh/Sofy:
I am stupid Eni, stupid! Stupid! (sambil nangis) I am failed to be best in my class! I have promised to my self that I have to get satisfied value!
Aku bodoh Eni, bodoh! Bodoh! Aku gagal menjadi yang terbaik di kelas ku! Aku sudah janji pada diriku, aku harus mendapatkan nilai yang memuaskan!

Teni/Eni
Oh my baby …., I don’t think so…., you’re great students! You already done hardly girl…, maybe there was something less, to be best, getting best value is not everything! Yeah, that is important but..., you still lots of opportunities next, huh? Come on beauty, smile!
Aduh sayang …, ku rasa tidak ….,kamu santri/siswi yang hebat! Kamu sudah berupaya keras…, mungkin ada yang kurang…, menjadi yang terbaik, mendapatkan nilai bagus itu bukan segalanya! Memang itu penting, tapi bukankah masih banyak kesempatan? Ayo cantik senyum…!

Aisyah and Vina come in (masuk)

Vina/Sari
Yes, Sofy that’s all right! You should not be sad like that, because everything is going be your great experience!
Betul sekali Sofy, tidak usah bersedih seperti itu, karena semuanya akan menjadi pengalaman berharga bagi mu!

Aisyah/Ais sing a song below (Lyric of Bondan Prakoso and F2 B song Ya Sudahlah, diringi dengan Gitar)


When a part of your willing,
It is not of your hoping, don’t ever you feel sad, yeah no problem!
When you run to get your dream, you just find the failing, you don’t need to feel sad,, yeah, be patient!
Hmm, whatever that happened, we shall always be there for you huhu …
Don’t must be disappointed
Cause everything’s going be OK hey hey …


Aisyah/Ais menyanyikan lagu
Ketika sebagian keinginan mu
Tidak sesuai dengan harapan, jangan pernah merasa sedih, yah, tidak masalah!
Ketika kamu mengejar angan mu, hanya kegagalan yang kamu temui, tidak perlu bersedih, yah, sabar!
Hmm, apapun yang terjadi, kami selalu ada untuk mu..
Tidak usah kecewa
Karena semuanya akan baik2 saja.

Duroh/Sofy
Ohw…, so sweet …, thanks guys, you are my best friends …
Ya ampun, manis banget …, terimakasih banyak kawan, kalian adalah teman-teman ku yang terbaik.

Vina/Sari  (diringi instrument lagu my heart will go on, Titanic)
Fy, anyway you will go from Nurul Fajar, right?
Sofy, kamu akan meninggalkan Nurul Fajar ya?

Duroh/Sofy
Yes Sari, I will go home, I’ll continuo my school in my town.
Ya Sari, aku akan pulang, aku akan melanjutkan sekolah ku di kota ku

Vina/Sari
It is hardly, it’s something that I dislike!
Ini berat, inilah hal yang saya tidak sukai!

Aisyah/Ais
Me too Fy, I can’t see your smile anymore, we can’t joking each others again next…, maybe our days will be lonely without you…
Aku juga Fy, aku tidak bisa melihat senyum mu lagi, kita tidak bisa saling bercanda lagi, mungkin hari-hari kami akan sepi tanpa mu.

Duroh/Sofy
Ohw my friend, please… don’t make me cry…, me too, I fell so sad to night, you all my best friends, Of course I’ll feel lost from you all,,,
Ya ampun sahabat…, saya mohon jangan membuat ku menangis, saya juga sedih malam ini, kalian adalah sahabat-sahabat ku, tentunya saya akan kehilangan kalian semua.


Teni membaca Puisi
(diiringi lagu “Semua tentang kita” Peterpen)

This everything that I don’t want
Inilah teman hal yang tidak aku ingini
As if the time does badly to us
Seolah waktu berbuat kasar kepada kita
Imposing to be not together
Memaksa kita untuk tidak bersama lagi
Your smile still gives colors within my heart and mind, my friend …
Tawa canda mu masih merona di hati dan benak ku teman
I don’t know what can I do?
Aku tidak tahu harus berbuat apa?
Do we span our sweet memory again?
Apakah kita memutari masa indah kita lagi?
It’s impossible for us
Itu tidak mungkin bisa kita lakukan
My friend, don’t be lost the colors of our sweet memory
Teman, jangan hilangkan warna-warni indah kenangan kita
Keep, let be story that treats our longing
Jagalah ia, biarlah menjadi cerita yang melepaskan kerinduan kita
Good bye my friend…, bye …
Selamat jalan temanku, selamat jalan …




“Disana nimbrung disini nglembur
 Asyiknya sambil makan kelitik
 Walaupun ceritanya agak ngawur
 Yang penting kalian melakukan yang terbaik. OK?”

Segeran, April 15th 2012.  23.30 WIB.


Reactions

Post a Comment

0 Comments